, 2022/4/4

A márkaépítés a vállalkozásodnak azonosítására szolgál. Ez az, ahogyan az ügyfeleid felismerik és megtapasztalják vállalkozásod. Egy erős márka több mint egy logó - ez tükröződik mindenben, az ügyfélszolgálati stílustól, a személyzet egyenruhájától, a névjegykártyáktól és a telephelyektől kezdve a marketinganyagokon és a reklámokon át.

branding a business

Márkádnak tükröznie kell, hogy mit képviselsz vállalkozásod, és mi különböztet meg versenytársaidtól - kifejezi vállalkozásodnak tulajdonságait, erősségeit és "személyiségét". Az erős márka megteremtése alapos piackutatást igényel, hogy kiderüljön, miért vonzódnak az ügyfelek a vállalkozásodhoz. Az erős márka segít az ügyfeleknek emlékezni vállalkozásodra, és nagyobb bizalmat éreznek abban, hogy termékeid vagy szolgáltatásaid megfelelnek az igényeiknek. Az ügyfelek általában hűségesek egy olyan márkához, amelyben megbíznak.

A márkaépítést már a vállalkozás indításának korai szakaszában figyelembe kell venni - egy erős márkával indított vállalkozás nagyobb esélyt ad a sikerre.

Az intelligens üzleti márkaépítés ma már kritikus fontosságú ahhoz, hogy kitűnj a versenytársak közül. Különlegesnek kell lenni, különben elveszel a cégek tengerében.

Ráadásul a márkádnak a megfelelő ügyfeleket kell megcéloznia, és olyan közönséget kell megcéloznia, amely a legtöbbet profitál a termékeidből vagy szolgáltatásaidból. Végül pedig az üzeneted világosan kell kommunikálni ezeknek a konkrét embereknek. Ők azok, akik cselekedni fognak, ha hisznek abban, amit csinálsz és amit képviselsz.

Mit jelent a márkaépítés az üzleti életben?

Dióhéjban összefoglalva, az üzleti márkaépítés a vállalat és a termék vagy szolgáltatás átfogó üzenetének megalkotása, amelyhez neveket, logókat, szlogeneket, szövegeket és egyéb kiegészítő anyagokat használ. A márkaépítés aktívan megteremti azt a képet, amelyet a fogyasztóktól remél, amikor kapcsolatba kerülnek az Ön vállalatával, termékével vagy szolgáltatásával, és megtapasztalják azt.

A márkaépítést három fő fázisra szoktam bontani:

Márkastratégia

Márkaidentitás

Márkamarketing

A márkastratégia egy olyan terv, amely a te célodnak és hatásának hosszú távú fejlesztésére összpontosít. A márkastratégiája feltérképezi, hogy te hogyan különbözöl, megbízható vagy, emlékezetes és szerethető vagy az ideális ügyfeleid számára. Közvetíteni fogja céljod, ígéreteid, és azt, hogyan oldod meg az emberek problémáit.

A márkastratégiára úgy is gondolhatsz, mint arra a tervrajzra, ahogyan a világ látni szeretné vállalkozásod. A márkastratégia a sikeres márka felépítésének kritikus és alapvető eleme. Ez az egyik olyan terület, amelyet a legtöbb vállalkozás figyelmen kívül hagy, mert rögtön a tervezésbe és a marketingbe vágnak bele.

A márkaidentitás az a mód, ahogyan ezt vizuálisan, üzenetekkel és tapasztalatokkal közvetíted a nyilvánosság felé. Márkaidentitását minden csatornán következetesen kell alkalmazni. Ez az a mód, ahogyan vállalkozásod felismerhetővé válik. Ez magában foglalja a logót, a színeket és betűtípusokat, a weboldal kialakítását, a tartalmat, a reklámot, a nyomtatott vagy csomagolást és még sok mást. Ezek az eszközök pedig mind a márkaépítési csomag részét képezik, ami szükséges ahhoz, hogy a különböző csatornákon keresztül erősítse a márkádat.

Végül, a márkamarketing az a mód, ahogyan a vállalkozások vagy szervezetek kiemelik és tudatosítják a termékeket vagy szolgáltatásokat azáltal, hogy stratégiai kommunikáció révén értékeket és hangot kapcsolnak a megfelelő közönséghez.

A legjobb üzleti márkaépítési ötleteink

Amikor a legjobb márkaépítési stratégiákat találod ki a márkaépítési üzleti tervedhez, tartsd egyszerűnek. Az üzleti márkaépítés nem rakétatudomány, de kreativitást és stratégiai gondolkodást igényel. Néha csak eltalálod azt a varázslatos pontot az ügyfeleid körében. Máskor pedig meg kell dolgozni rajta, hogy megtaláld a megfelelő márka hangját vagy személyiségét.

Bármi is legyen, az a tény, hogy most már a márkaépítési folyamatot fontolgatod, pozitív dolog! Szilárdan hiszem, hogy egy sikeres vállalkozás jövője a márkává válás. A márka a legnagyobb érték, amit a céged birtokolni fog - és a legértékesebb.

Íme néhány a legjobb üzleti márkaépítési ötletek közül, hogy elindulhasson:

1. Tedd: Keress inspirációt más márkákból

Szánj időt arra, hogy áttekintsd, mit csinálnak a versenytársaid. Figyeld meg, mit csinálnak jól, és mit csinálnak esetleg rosszul.

Nézd meg alaposan a versenytársat ezeken a területeken:

Márkaidentitás (megjelenésük vagy hangzásuk)

Termék- vagy szolgáltatáskínálat (minőség, jellemzők, előnyök)

A weboldal felhasználói élménye (navigáció, felhívás a cselekvésre, üzenetküldés).

Tartalom közzététele (blogok, videók, esettanulmányok, leadmágnesek)

Közösségi média (közösség mérete, elkötelezettség, tartalomtípusok, gyakoriság)

Hirdetés (nyomtatott, display, PPC, rádió/TV, direkt levelezés)

Fontold meg, hogy versenytársakkal alátámasztott SWOT-elemzést végezz az üzleti márkaépítéshez... Lehet, hogy egy versenytárs olyan képeket használ, amelyek inspirálhat arra, amit a saját márkáddal tesz. A "minőséget" sugározza? Sok lájkot, kommentet, megosztást kapott? Szuper egyedi a többihez képest? Ha van webáruházuk, milyen az e-kereskedelmi felhasználói élmény? Készíts jegyzeteket arról, hogy miért gondolod, hogy valami jól működik a versenytársadnál.

Ezután dolgozz ki stratégiát arra vonatkozóan, hogy a te márkád hogyan tudná ezt jobban csinálni. Másik lehetőség, hogy úgy találod, hogy a versenytársak üzenete nem túl világos vagy egyértelmű. Használd ki ezt a hiányosságot, amikor megalkotod saját márkatörténeted. Ez megkönnyíti az ügyfelek számára, hogy döntésük meghozatalakor téged válasszanak helyettük.

NE! Más márkák lenyúlása

Inspirációt szerezni egy dolog, de a nyílt plagizálás már egy másik történet. Nem lophatod el vagy használhatod egy másik vállalkozás márkaidentitását. Ez józan észnek tűnhet, de nem mindig az. Meglepődne, hányan gondolják azt, hogy csak úgy nyugodtan használhatnak egy logót, mert, nos, nem ugyanabban az iparágban tevékenykednek, vagy nem versenytársak.

Egy másik rossz taktika az, hogy megpróbálják összezavarni az embereket azzal, hogy a kisvállalkozások márkaépítését nagyon-nagyon hasonlóvá teszik. Ne tedd ezt! Nyilvánvalóan lenyúlnád a Starbucksot, ha a kávézódat "Bucksstar Coffee"-nak neveznéd, és a márkajelzésében zöld és fehér lenne. Ez tényleg megtörtént, emberek.

2. Tedd: Értsd meg, hogy ki az ügyfeled

Az egyik legnehezebb dolog az üzleti márkafejlesztésnél, hogy elkötelezd magad egy célközönség mellett. Fontos, hogy vizualizáld, hogyan néz ki az ideális ügyfél a célközönségeden belül. Ezt nevezzük vevői személyiségnek. Ez egy fiktív vásárló, de a meglévő fogyasztóidra vonatkozó valós adatokon alapul, piackutatással párosítva. Íme egy példa arra, hogy mit készítünk márkaügynökségi ügyfeleink számára:

Ha egy új vállalat vagy, kevés vagy semmilyen értékesítési adattal, akkor segít, ha megnézed a versenytársakat, és megalapozott feltételezéseket teszel. Nézd meg az értékeléseiket és a közösségi médián belüli elkötelezettségüket. Vagy készíts interjút a potenciális ügyfelekkel - a beszélgetések és a visszajelzések felbecsülhetetlen értékűek lesznek a célközönségednek kialakításához.

Ha egy meglévő vállalkozás vagy, fontos, hogy összegyűjtsed kiknek segítesz már most is a termékeddel vagy szolgáltatásoddal. Kinek a fájdalmas pontját oldod meg pontosan a vállalkozásod már most is? A vevői személyiségednek lesz neve. Lesz személyiségük, életstílusuk, motivációik és frusztrációik (ez az a pont, ahol a márkád eligazíthatja őket!). A teljes kép megalkotása biztosítja, hogy pontosan az ő igényeiknek megfelelő üzleti márkaötleteket dolgozhass ki.

NE! Próbálj meg mindenki számára minden lenni.

A márkád nem lehet mindenkinek minden. Konkrétumok nélkül senki számára sem leszel semmi. Keress egy olyan rést, amelyet a legjobban ki tudsz szolgálni termékeddel vagy szolgáltatásoddal.

Íme néhány módszer, amely segíthet megtalálni az ideális vásárlót:

Először is, zárd ki, hogy ki nem a célközönséged

Nézd meg a Google Analyticset, ha van weboldalad

Végezz felmérést a meglévő ügyfelek körében

Végezz felmérést a közösségi médiában

Végezz valódi beszélgetést egy ügyféllel

3. Professzionális logó terveztetése

Nem számít, hogy mekkora vállalkozásod van, megérdemel egy professzionális márkaarculattervezést. Egy szabadúszó grafikus vagy egy kisvállalkozásoknak szóló márkaépítő ügynökség elkészítheti a márka logóját. A legnagyobb márkákkal dolgozó kreatív ügynökségek több százezer dollárt (néha milliókat!) számolnak fel az átfogó márkafejlesztésért.

Egy kisebb vállalkozás vagy induló vállalkozás esetében ne bosszankodj - vannak lehetőségek a kisvállalkozásoknak szóló márkaépítő cégek számára. Számíts arra, hogy ezer dollárt (vagy még többet) kell fizetni egy nagyszerű logóért, stílustervért és a hozzá tartozó kiegészítő anyagokért. Néha találhatsz olcsóbb grafikusokat az interneten, de tartsd kordában az elvárásaid. Azt fogod kapni, amiért fizetsz. Érdemes már az elején (vagy egy újratervezéskor) befektetni egy professzionális logóba.

Ha kétségeid vannak, emlékezz arra, amit Paul Rand mondott:

"A dizájn a márkád csendes nagykövete". Tedd tehát kivételessé! Ha fel akarsz bérelni valakit a logótervezésre, győződj meg arról, hogy legalább ezeket a dolgokat biztosítja:

Logó vektoros formátumban (EPS)

Színpaletta és betűtípusok

Márka stílus útmutató

Egyes ügynökségek a logótervezéssel együtt további anyagokat is biztosítanak, például névjegykártyákat, közösségi média profilgrafikákat és egyéb kiegészítő anyagokat. A tervezők vagy ügynökségek felkutatása során tájékozódjon arról, hogy mi minden más tartozhat még egy teljes márkaidentitás-csomaghoz.

"A design a márka csendes nagykövete."

NE! Ne gondold túl a logódat

Jellemzően a kisvállalkozók felének van valamilyen elképzelése a logójáról. A másik fele nyitott a kreatív ötletekre - és tudja, mi tetszik neki, ha meglátja.

Mindkét esetben a logótervezésnek nem kell bonyolultnak, szó szerintinek vagy szuper csicsásnak lennie.

Egyszerű

Emlékezetes

Időtlen

Sokoldalú

Megfelelő

4.Hozz létre egy márkaszlogent vagy szlogent

A szlogen vagy szlogen egy rövid mondat, amely jól példázza a márka lényegét, személyiségét és pozicionálását. Nem kell közvetlenül a termékeidre vonatkoznia.

A márka szlogenjének megalkotásakor tartsd szem előtt ezeket a pontokat.

Pozitivitás közvetítése

Használd megkülönböztetésre

Magyarázz el egy kulcsfontosságú előnyt

Tedd emlékezetessé

5. Kutatás az aktuális trendek után

Amikor a semmiből hoolz létre egy új márkát, érdemes piackutatást végezni, hogy mi történik az iparágában. És, hogy mi az, ami vonzó a célpiacod számára.

És tulajdonképpen ezt még akkor is fontos megtenni, ha már befutott vállalkozás vagy, hogy a márkaépítéseddel naprakész tudj maradni.

6. Határozd meg a márka "személyiségét"

A márkával nem működik túl jól a blandóság, kivéve, ha ízléstelen ételeket forgalmazol. (Elég biztos, hogy az a termék egy bukta.) A márkádnak kell, hogy legyen személyisége vagy hozzáállása, még ha finom is. Gondolkodjon el néhány jelzőn, amelyekkel jellemezheti a vállalatát, és vegye ezeket alapul.

NE! Ne próbálkozz túl keményen

Nem akarsz olyan messzire menni a személyességgel, hogy a márkád vicc legyen. A sztereotip használtautó-kereskedő jut eszembe! Márkád személyiségének hitelesnek kell lennie, és a célvásárlóhoz kell szólnia. Találja ki, milyen tulajdonságokkal rendelkezik a márkája, és hogyan illeszkedik ez a vevői személyiség tulajdonságaihoz. Ez segít márkádnak abban, hogy valódi beszélgetést folytass a leendő érdeklődőkkel és a meglévő ügyfelekkel.